Ήρθε η ώρα να πούμε έναν σημαντικό λόγο για τον οποίο έχει αποτύχει το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολύ διαφορετικοί λόγοι, αλλά στο συγκεκριμένο κείμενο θα εστιάσουμε σε ένα πάρα πολύ βασικό. Και δεν είναι άλλος από τον αριθμό των μαθητών που αναλογούν σε κάθε εκπαιδευτικό. Μιλάω για το δημόσιο σύστημα παιδείας στο οποίο ο κάθε μαθητής είναι αθέατος. Ακριβώς αυτό που διαβάσατε: είναι αθέατος, γιατί είναι ένας μέσα σε ένα μεγάλο πλήθος ατόμων. Ήδη, από την τρυφερή ηλικία του νηπιαγωγείου, που το κάθε παιδί έχει τόση μεγάλη ανάγκη την αποκλειστική ματιά του εκπαιδευτικού πάνω του και όχι έναν εκπαιδευτικό, ο οποίος τρέχει πανικόβλητος να προλάβει επείγουσες καταστάσεις, που συμβαίνουν πάντα με πολύ συγκεκριμένους μαθητές σε κάθε ταξη και αφήνει πίσω του, μην έχοντας την πολυτέλεια να ασχοληθεί, τον ήρεμο μαθητή που έχει άλλες, πολύ διαφορετικές ανάγκες. ηλεκτρονική διεύθυνση εικόνας εδω Δουλεύω 20 χρόνια στην εκπαίδευση και θυμάμαι περισσότερο τους πι...
Έφτιαξα κάποια φύλλα εργασίας που είναι ανοιχτά και τα παιδια καλούνται να σχεδιάσουν μόνα τους γραμμές και σχήματα. Ο λόγος είναι , ότι δεν υπάρχει κάποια επιστημονική απόδειξη ότι είναι αποτελεσματική η χρήση ιχνογράφηματος, πχ να σχεδιάζουν πάνω σε γραμμές ή τελειες, για να καταφέρουν να κάνουν αργότερα μόνα τους σχέδια και γραμματα. Οπότε φέτος, δοκιμάζω την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και της εξέλιξης της γραφής , με τελείως ανοιχτά κι όχι καθοδηγούμενα φύλλα εργασίας, που αποτυπώνουν ξεκάθαρα την εξέλιξη γραφής του κάθε μαθητή και χωρίς πλαίσια γραμμών να περιορίζουν το παιδικό χέρι. Τα κάθε λογής σχέδια κι έτοιμες ζωγραφιές που δίνουμε στα παιδιά , δεν εχουν καμιά ένδειξη ότι βοηθάνε στην εξέλιξη της γραφής. Το χέρι, ειδικά του προνηπιου, δε μπορεί να περιοριστεί στο χώρο του χαρτιού , πόσο μάλλον σε ενα μικρό κουτί που σχεδιάζουμε στο word. Δεν υπάρχει καμία απολύτως ωφέλεια από τη ζωγραφική " μέσα στις γραμμές", αντιθέτως έχει κάθε νόημα να αφήνουμε ελεύθερο τ...
Η δανειστική βιβλιοθήκη είναι μια δημιουργική δραστηριότητα για τα νήπια. Γι αυτό το λόγο, είναι καλό να δίνετε διαφορετικά φύλλα εργασιών στα παιδιά, ώστε να μην βαριούνται, να καλλιεργούν διάφορες γλωσσικές δεξιότητες αλλά και δεξιότητες από άλλους γνωστικούς τομείς (όπως μαθηματικά, περιβάλλον κτλ) και να εμπλουτίζουν τη σκέψη τους. Μέσα σε κάθε παραμύθι, αν έχουμε γράψει κάποιες ερωτήσεις σχετικά με την υπόθεση ή την επέκταση του παραμυθιού, τις οποίες απαντούν τα παιδιά κι οι γονείς καταγράφουν στο φύλλο εργασίας, μπορούμε να δώσουμε τα παρακάτω φύλλα εργασιας. Οι ερωτήσεις εστιάζουν σε απλά πράγματα ή και πιο σύνθετα, ανάλογα το περιεχόμενο της κάθε ιστορίας. Θα δώσω ένα παράδειγμα ενδεικτικών ερωτήσεων κι εσείς μπορείτε να επιβιώσετε πολλές ακόμη: •Πως ένιωσε ο ήρωας όταν συνεβη____________; •Πόσοι ήρωες υπάρχουν στο παραμύθι; Γράψε τον αριθμό •Εσύ τι θα έκανες αν ήσουν ο ήρωας στη σελιδα____; •Πόσα διαφορετικά χρώματα βλέπεις στο παραμύθι; •Πόσες σ...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου