Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καλοκαιρινές Διακοπές και ελεύθερος χρόνος παιδιού!!!


Ήρθε το καλοκαίρι!!! Τα σχολεία κλείνουν και ορθώς συμβαίνει αυτό! Γιατί όσο και αν οι γονείς παραπονιούνται "Τι θα τα κάνουμε τώρα στο σπίτι;",  οι εκπαιδευτικοί της προσχολικής ηλικίας γνωρίζουμε καλά και από την θεωρία της ψυχολογίας, αλλά και από εμπειρία, ότι οι διακοπές είναι απαραίτητες για τα παιδιά, όσο και για τους ενήλικες. 
Όποιος έχει εργαστεί κοντά σε παιδιά, έχει διαπιστώσει ότι μετά τις διακοπές του Πάσχα όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως ηλικίας, δυσκολεύονται να προσαρμοστούν ξανά στους σχολικούς κανόνες, ενώ δεν έχουν το ίδιο ποσοστό συγκέντρωσης στις δραστηριότητες, όπως το προηγούμενο διάστημα. Το πρώτο πράγμα που έχουν στο μυαλό τους όταν ζεσταίνει ο καιρός είναι η θάλασσα! Το μυαλό ξεφεύγει και ταξιδεύει στην χαλαρότητα των πολυπόθητων διακοπών.
Ποιος δεν έχει ανάγκη να περάσει από το οργανωμένο πρόγραμμα στις ανέμελες μέρες των διακοπών; Και τα παιδιά το χρειάζονται λίγο παραπάνω, διότι μετά την προσπάθεια τους να προσαρμοστούν στο οικογενειακό και σχολικό πρόγραμμα και ενδεχομένως και στις εξωσχολικές δραστηριότητες, χρειάζονται μια περίοδο ανασυγκρότησης δυνάμεων και κυρίως να ζήσουν την ανεμελιά της παιδικής ηλικίας.
Όλοι θεωρούν ότι η παιδική ηλικία είναι κάτι εύκολο, λόγω έλλειψης ευθυνών, αλλά δεν είναι έτσι. Όλα τα παιδιά, ακόμα κι αυτά που μεγαλώνουν σε ένα ισορροπημένο και "ιδανικό" οικογενειακό περιβάλλον, έχουν τα θέματα που τα απασχολούν στην ηλικία που διανύουν. Ειδικά την σημερινή εποχή που ο κόσμος των ενηλίκων στον οποίο μεγαλώνουν, επιβαρύνεται από το άγχος και τη γρήγορη εναλλαγή δραστηριοτήτων, που δεν μπορούν να ακολουθήσουν για αναπτυξιακούς λόγους. Αναπόφευκτα, μεταδίδεται από τους ενήλικες στα παιδιά, όλο αυτό το άγχος και το βάρος της καθημερινότητας, που στις μεγαλουπόλεις γίνεται όλο και πιο επιβαρυντικό. 
Επιπρόσθετα, η επιβολή πολλών δραστηριοτήτων στα μικρά παιδιά, με την αιτιολογία να "προλάβουν" να μάθουν όσα περισσότερα μπορούν και να έρθουν σε επαφή με όσα περισσότερα ερεθίσματα γίνεται, κάποιες φορές απλά τα κουράζει, παρά τα ωφελεί.  Τελικά όμως, μέσα σε όλο αυτό, γνωρίζουν πραγματικά κάτι ή απλά σωρεύουν εμπειρίες, πληροφορίες, γνώσεις που τελικά δε θα προλάβουν να αφομοιώσουν εξαιτίας των γρήγορων ρυθμών που ζούμε;
Γιαυτό λοιπόν η περίοδος των καλοκαιρινών διακοπών είναι τόσο απαραίτητη για όλους, αλλά ακόμη περισσότερο στα παιδιά, τα οποία δεν έχουν την ευκαιρία να ζήσουν την παιδική ηλικία των προγόνων τους, στις μεγάλες αλάνες των πόλεων και στην ύπαιθρο. Τα παιδιά χρειάζονται ελεύθερες δραστηριότητες, χωρίς την παρέμβαση των ενηλίκων, σε κάθε ηλικία (πχ ελεύθερο παιχνίδι με τους φίλους τους στις πλατείες κλπ). Έτσι όπως είναι η δομή των πόλεων και η ποικιλία των δραστηριοτήτων των παιδιών, αφήνεται ελάχιστος ελεύθερος χρόνος για ανέμελο παιχνίδι. 
Ένα άρθρο που έπεσε στην αντίληψή μου τελευταία και προτείνω να  διαβάσετε, έχει ως τίτλο "...αφήστε τα παιδιά να βαριούνται" και θα το βρείτε ΕΔΩ
Εμείς οι ενήλικοι λοιπόν, ξεκινώντας από μια δική μας ενδοσκόπηση και κατανόησης των δικών μας αναγκών καθώς και ανακαλώντας τις παιδικές μας αναμνήσεις, καλό θα ήταν να μεριμνήσουμε και να προσφέρουμε την ευκαιρία στον εαυτό μας και στα παιδιά μας, να γευτούν το αγαθό των διακοπών και την χαρά του "μη οργανωμένου", ώστε να επιστρέψουμε όλοι πίσω, από οποιοδήποτε είδος διακοπών μας είναι εφικτό, ανανεωμένοι και με φορτισμένες τις μπαταρίες. Κατανοώντας ότι πολλοί γονείς θα δυσανασχετήσουν, λόγω έλλειψης πολλών ημερών άδειας ή εξαιτείας οικονομικών λόγων, ωστόσο καλό θα ήταν να προβλεφθεί η ανάγκη για χαλάρωση ακόμη και μέσα στο κλεινόν άστυ, με κάθε τρόπο και μορφή. Ένας περίπατος κοντά στη παραλία ή σε μέρη της πόλης που συνήθως δεν πάει η οικογένεια, αλλά και κοντινές αποδράσεις αν υπάρχει η δυνατότητα. Να βρεθούν με φίλους τους να παίξουν στις παιδικές χαρές ή σε κάποιες δραστηριότητες πιο ελεύθερου τύπου που οργανώνονται το καλοκαίρι από διάφορους φορείς και στους δήμους.

Πηγή εικόνας: https://www.efsyn.gr/nisides/213572_trampales-koynies-tsoylithres-kai-paidikes-hares



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νοέμβριος ονομασίες

Ο μήνας Νοέμβριος πόρε το όνομά του από την λατινική λέξη novem = εννέα, γιατί ήταν ο 9ος μήνας του δεκάμηνου ρωμαϊκού ημερολογίου. Στο δικό μας, το γρηγοριανό ημερολόγιο, είναι ο ενδέκατος μήνας και τελευταίος μήνας του φθινοπώρου. Ερμηνεία: Βροχάρης από τις συχνές βροχές Ανακατωμένος, από τις άστατες καιρικές συνθήκες Σκιγιάτης ή Χαμένος, από τις περισσότερες ώρες που κρατάει η νύχτα από την ημέρα και περιορίζει τις αγροτικές ώρες δουλειάς που χάνονται. Σπορίτης, από την σπορά των δημητριακών κι οσπρίων. Κρασομηνάς, επειδή είναι ο μήνας που ανοίγουν τα κρασιά. Μπρουμάρης, απο την μπρούμα, ομίχλη και Παχνιστής, από την πάχνη που δημιουργείται τα πρωϊνά από το κρύο και την υγρασία. ΠΗΓΕΣ: http://www.sansimera.gr/articles/500/187 http://www.libver.gr/%CE%BD%CE%BF%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%BF-%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%AC%CF%82-%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%87%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%BF-%CE%BC%CE%B5/ http://www.mati

Ξεκινάμε στο νηπιαγωγείο!!!

 Δραστηριότητες για την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο Ο Σεπτέμβριος είναι πολύ σημαντικός μήνας για την προσαρμογή των μαθητών στο πρώτο σχολικό περιβάλλον, αλλά και των παιδιών που φοίτησαν στον παιδικό σταθμό, μιας και το νηπιαγωγείο είναι σχολείο με περισσότερες απαιτήσεις και διαφορετική δομή από τους παιδικούς σταθμούς. Πέραν από τα παιχνίδια προσαρμογής, συζήτηση των σχολικών κανόνων και την γνωριμία με το χώρο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές, στο άρθρο προτείνονται κάποιες ιδέες για φύλλα εργασίας που συνοδεύουν όλα τα παραπάνω.  Κλασική εργασία της πρώτης εβδομάδας του νηπιαγωγείου είναι να ζητήσουμε  από τους μαθητές μας να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους. Αυτή η εργασία μπορεί να δίνεται και ανά τρίμηνο, σαν δείκτης προόδου της γραφής και εικαστικής δραστηριότητας. Το "σχολείο των ζώων" είναι ομαδική εργασία με αφορμηση από το σχετικό παραμύθι.  Ξεχωρίζω το αρχικό γράμμα του ονόματος μου.  Η εργασία είναι χειρόγραφη από τη νηπιαγωγό.  Μια εναλλακτική ιδέα για ν

Μάρτιος

Ο Μάρτιος, ο 1ος μήνας της Άνοιξης και ο 3ος όλου του χρόνου, σύμφωνα  με το Γρηγοριανό ηερολόγιο. Στο αρχαίο αττικό ημερολόγιο αντιστοιχεί με το μισό του 8ου μήνα Ανθεστηρίωνα και το 1ο μισό του Ελαφηβολιώνα, ενώ στο αρχαίο ρωμαϊκό ημερολόγιο ήταν ο 1ος μήνας του χρόνου! Έχει πάρει το όνομά του από τον θεό του πολέμου Mars (Άρης) κι έχει 31 ημέρες! Κανονικά η άνοιξη μπαίνει το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου και στην ελληνική λαογραφία έχουμε το έθιμο της χελιδόνας ! Βαγγελιώτης: από τον εορτασμό του Ευαγγελισμού Της Θεοτόκου Γδάρτης- Πεντάγνωμος: λόγω των καιρικών φαινομένων Φυτευτής: θεωρείται καταλληλότερος μήνας για να φυτεύουμε δένδρα Πουλιαντέρης: τα πουλιά έρχονται στη χώρα μας για να αναπαραχθούν Τραγούδια για τον Μάρτιο: Μάρτιος- Ορφέας Περίδης Τα κάλαντα του Μάρτη     Τα κάλαντα του Μάρτη 2 Να η άνοιξη- Παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου