Αναρτήσεις

Εβδομαδιαίο πρόγραμμα νηπιαγωγείου: ΣΤΟΧΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ και ΕΝΝΟΙΕΣ

Εικόνα
Προετοιμάζοντας ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων για το νηπιαγωγείο μέχρι πρόσφατα δίναμε έμφαση κυρίως σε γνωστικούς στόχους από το αναλυτικό πρόγραμμα. Για παράδειγμα στα μαθηματικά, διαλέγοντας σαν δραστηριότητα την ομαδοποίηση, θέτουμε στόχο να καταφέρουν τα παιδιά να ομαδοποιήσουν αντικείμενα του χώρου της τάξης, με κριτήρια που δίνει η νηπιαγωγός, που θέτουν τα ίδια αργότερα κλπ. Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις των αναλυτικών προγραμμάτων και τον οδηγό σπουδών του 2011, που κυκλοφορεί μόνο σε διαδικτυακή μορφή, οι στόχοι, μαζί με τις πληροφορίες που εμπεριέχουν, πρέπει να σχετίζονται και με τις έννοιες. Δηλαδή, αν μέχρι τώρα οι στόχοι αφορούσαν κυρίως σε δεξιότητες και σε γνώσεις, πλέον προτείνεται να συνδέονται και με αξίες, έννοιες, στάσεις, συσχετισμούς.  Παράδειγμα: Δουλεύοντας το θέμα ΕΛΙΑ, μπορούμε να περάσουμε τις έννοιες "επεξεργασία", "αλλαγή", ή στο θέμα ΕΝΤΟΜΑ, τις έννοιες "καμουφλάζ", "προσαρμογή". Δίνουμε δηλαδή έμφαση σ...

Φωτοσύνθεση στο νηπιαγωγείο

Εικόνα
Σας παρουσιάζεται ένας πίνακας για την φωτοσύνθεση, τον οποίο κατασκεύασα με επεξεργασία της εικόνας που κατέβασα από το διαδίκτυο, από μία παρουσίαση στο slideshare της συναδέλφου Βιολέτας Σταύρου. Για να δεις την παρουσίαση  Πάτησε εδώ . Η εικόνα έγινε για να παρουσιαστεί σε παιδιά προσχολικής ηλικίας σαν εποπτικό υλικό, με όσο πιο απλό τρόπο γίνεται. Τα πράσινα χαμογελαστά προσωπάκια στο φύλλο, συμβολίζουν την χλωροφύλλη, που δεσμεύει το φως του ήλιου, για να γίνει η διαδικασία της φωτοσύνθεσης.

Τα φυτά ζητούν την θέση τους στην πόλη!!! (Το αστικό και περιαστικό πράσινο)

Εικόνα
Τα δελφινάκια φέτος κολύμπησαν στα...........ρηχά! Τόσο ρηχά, όσο και ............τσιμεντένια! Βρέθηκαν στην πόλη ως παρατηρητές του αστικού και περιαστικού πράσινου, θέμα που επέλεξε η δασκάλα τους για να ασχοληθούν σε διάφορες φάσεις, κατά την διάρκεια της χρονιάς, αρχής γενομένης του Φεβρουάριου!!! Το ερέθισμα για να ασχοληθούμε με το θέμα, ήταν ένα δέντρο- τρισδιάσταση κατασκευή, που έφτιαξε η νηπιαγωγός με τα παιδιά , πριν τα εισάγει στο πρόγραμμα. Όταν ήταν έτοιμο ένα πρωί, το έβαλε στο κέντρο της παρεούλας με μουσική υπόκρουση ήχους της φύσης και υποδέχτηκε τα παιδιά σε αυτό το κλίμα. Όλα αναρωτιόντουσαν τι είναι όλο αυτό!!! Το δέντρο μας το φθινόπωρο Το δέντρο μας την άνοιξη Ακολούθησε η ανάγνωση ενός παραμυθιού:  Το δέντρο που θέλει να ζήσει στην πόλη!   σε δύο φάσεις: έως το σημείο που το δέντρο ζει στο δάσος και επιθυμεί να πάει στη πόλη.    Ζωγραφίσαμε το δέντρο στο δάσος, όπως το φανταστήκαμε σε ατομι...

Ενίσχυση συμπεριφοράς παιδιού

Εικόνα
Ένας τρόπος να δώσουμε ένα κίνητρο στα παιδιά να βάζουν στόχο για μια καλή και προσεχτική συμπεριφορά ώστε να δημιουργούν υγιείς σχέσεις με τους γύρω τους, είναι ο πίνακας επιβράβευσης. Αυτός ο πίνακας μπορεί να φτιαχτεί με πολλούς τρόπους, αν και στο σχολείο, είναι δύσκολο να εφαρμοστεί για πολλές μέρες και για όλα τα παιδιά.  Εαν το θεωρήσει ο/η νηπιαγωγός / εκπαιδευτικός απαραίτητο κι ωφέλιμο να χρησιμοποιήσει αυτόν τον πίνακα για ένα παιδί ή μια ομάδα παιδιών, προτείνεται ο παρακάτω πίνακα. Εκτυπώνεται και ζωγραφίζεται από το παιδί, για να έχει και την συμμετοχή και το προσωπικό του στοιχείο, μαζί με ένα "μετάλλιο" που θα πάρει στο τέλος της εβδομάδας. στο κουτάκι θα μπαίνει ✔ ή αυτοκόλλητο ή ότι άλλο συμφωνήσετε με το κάθε παιδί! 

Ζώα της Σαβάνα

Εικόνα
   

Ζώα του δάσους

Εικόνα
Εδώ μπορείτε να εκτυπώσετε εποπτικό υλικό από ζώα του δάσους της Ελλάδας:

Ζώα του σπιτιού και της αυλής

Εικόνα