Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο!!!

1. Μιλώντας για την εποχή του φθινοπώρου στο νηπιαγωγείο μπορούμε να δείξουμε στα παιδιά ένα πολύ ωραίο εισαγωγικό βίντεο της Άννας Βρεττού καθώς και τραγούδια φθινοπωρινά  όπως 

Ήρθε το φθινόπωρο , Φθινοπωράκι και άλλα που θα βρείτε στη λίστα μου στο youtube πατώντας ΕΔΩ !

2. Είδαμε  φωτογραφίες και  πίνακες ζωγραφικής για το Φθινόπωρο! Συζητήσαμε για τα χρώματα, τα θέματα κι επειδή οι περισσότερες εικόνες εστίαζαν στα δέντρα, μιλήσαμε για τα φυλλοβόλα δέντρα και τα φύλλα τους! 

3. Κάναμε χειροτεχνία με φθινοπωρινά φύλλα. με χαρτιά γκοφρέ κομμένα σε κομματάκια από καφέ, πορτοκαλί και κίτρινο χρώμα, τα οποία τα παιδιά έπρεπε να σκίσουν με τα χέρια τους και να τα κολλήσουν πάνω σε ένα χαρτί Α4:

 

4. Δώσαμε μια εργασία προμαθηματικών για την έννοια προσανατολισμού πάνω - κάτω από το kindergartenstories :


5. Μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά. Εποπτικό υλικό δείξαμε από τις ιστοσελίδα dreamskindergarten και paidikovasileio


6. Μιλήσαμε και για τους ξηρούς καρπούς και είδαμε τις εικόνες από το blog της Ανθής Ζήση ΕΔΩ:

7. Δώσαμε ένα ανοιχτό φύλλο εργασίας για τα λαχανικά και τους ξηρούς καρπούς από εμάς και άλλη μια προμαθηματική άσκηση για να ξεχωρίσουν τα φρούτα και τους καρπούς του φθινοπώρου από το blog Νηπιαγωγός από τα πέντε, που έχει πολύ ωραία φύλλα εργασίας για το φθινόπωρο!


8. Μια πολύ ωραία άσκηση για τη γλώσσα και το γράμμα Φφ βρίσκεται στην ιστοσελίδα kids activities.gr

9. Κόψαμε φύλλα:

πατρόν φύλλο

10. Φτιάξαμε ένα πρόσωπο από φύλλο, που έφεραν τα παιδιά στο σχολείο. Το βάψαμε, το κολλήσαμε στο σκληρό χαρτόνι, κολλήσαμε ματάκια. Πλάσαμε μύτη και στόμα από πλαστελίνη και τα κολλήσαμε. Όταν στεγνώσουν θα βάψουμε το χαρτόνι για να δημιουργήσουμε το φόντο.


















Μια πολύ ωραία κατασκευή για μια βροχερή μέρα! Ομπρέλα από χρωματιστό χαρτί και σύρμα πίπας. Κάθε παιδί κόβει την ομπρέλα και σχηματίζει την λαβή της ομπρέλας, τυλίγοντας ελαφρά την άκρη του σύρματος στο δάκτυλό του. Την κολλάει με υγρή κόλλα και μετά με δακτυλομπογιά δημιουργεί την βροχή. Ιδού το αποτέλεσμα!!!

 

 

Μιλώντας για την ελιά, κάναμε ομαδική εικαστική εργασία με την τεχνική του πουαντιγισμού ένα ελαιόδεντρο σε χαρτί του μέτρου. Κάποια παιδιά μπερδεύτηκαν λίγο και πήγαν να γεμίσουν το δέντρο...αλλά το σώσαμε! 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νοέμβριος ονομασίες

Ο μήνας Νοέμβριος πόρε το όνομά του από την λατινική λέξη novem = εννέα, γιατί ήταν ο 9ος μήνας του δεκάμηνου ρωμαϊκού ημερολογίου. Στο δικό μας, το γρηγοριανό ημερολόγιο, είναι ο ενδέκατος μήνας και τελευταίος μήνας του φθινοπώρου. Ερμηνεία: Βροχάρης από τις συχνές βροχές Ανακατωμένος, από τις άστατες καιρικές συνθήκες Σκιγιάτης ή Χαμένος, από τις περισσότερες ώρες που κρατάει η νύχτα από την ημέρα και περιορίζει τις αγροτικές ώρες δουλειάς που χάνονται. Σπορίτης, από την σπορά των δημητριακών κι οσπρίων. Κρασομηνάς, επειδή είναι ο μήνας που ανοίγουν τα κρασιά. Μπρουμάρης, απο την μπρούμα, ομίχλη και Παχνιστής, από την πάχνη που δημιουργείται τα πρωϊνά από το κρύο και την υγρασία. ΠΗΓΕΣ: http://www.sansimera.gr/articles/500/187 http://www.libver.gr/%CE%BD%CE%BF%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%BF-%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%AC%CF%82-%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%87%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%BF-%CE%BC%CE%B5/ http://www.mati...

Ξεκινάμε στο νηπιαγωγείο!!!

 Δραστηριότητες για την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο Ο Σεπτέμβριος είναι πολύ σημαντικός μήνας για την προσαρμογή των μαθητών στο πρώτο σχολικό περιβάλλον, αλλά και των παιδιών που φοίτησαν στον παιδικό σταθμό, μιας και το νηπιαγωγείο είναι σχολείο με περισσότερες απαιτήσεις και διαφορετική δομή από τους παιδικούς σταθμούς. Πέραν από τα παιχνίδια προσαρμογής, συζήτηση των σχολικών κανόνων και την γνωριμία με το χώρο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές, στο άρθρο προτείνονται κάποιες ιδέες για φύλλα εργασίας που συνοδεύουν όλα τα παραπάνω.  Κλασική εργασία της πρώτης εβδομάδας του νηπιαγωγείου είναι να ζητήσουμε  από τους μαθητές μας να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους. Αυτή η εργασία μπορεί να δίνεται και ανά τρίμηνο, σαν δείκτης προόδου της γραφής και εικαστικής δραστηριότητας. Το "σχολείο των ζώων" είναι ομαδική εργασία με αφορμηση από το σχετικό παραμύθι.  Ξεχωρίζω το αρχικό γράμμα του ονόματος μου.  Η εργασία είναι χειρόγραφη από τη νηπιαγωγό.  Μια ενα...

Οκτώβριος

O Οκτώβριος έχει πάρει το όνομά του από την λατινική λέξη Octo=οκτώ, γιατί ήταν ο όγδοος μήνας του ρωμαϊκού ημερολογίου. Στο γρηγοριανό ημερολόγιο είναι ο δέκατος μήνας και έχει 31 ημέρες. Ερμηνεία: Βροχάρης, για τις ευεργετικές για τα φυτά βροχές του. Σποριάς ή Σπαρτός, για την σπορά των σιτηρών και το φύτεμα των λαχανικών. Μπρουμάρης, δηλαδή ομιχλώδης, σκοτεινός. Παχνιστής, από την πάχνη που καλύπτει τους αγρούς. Μικρό καλοκαιράκι, λόγω των καλών ηλιόλουστων ημερών του, που επιτρέπει τις αγροτικές εργασίες. ΠΗΓΕΣ: http://www.sansimera.gr/articles/500/186 http://users.sch.gr/vaxtsavanis/oktobrios.html http://www.matia.gr/7/71/7106/7106_2_10.html Στο youtube στη λίστα μου θα βρείτε τραγούδια των Παντελή Θαλασσινού και Ορφέα Περίδη για τον Οκτώβριο. - Διαβάσαμε την ιστορία "Η φαντασία του Οκτωβρίου" από το βιβλίο "Τα παιδιά του Φθινοπώρου" της Λότη Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε πιο πού από την ιστορία : - Κάναμε χειροτεχνία ...