Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βιβλιογραφία για την παιδική ζωγραφική και το σχέδιο

Αλμπέρτο, Μ. & Κρότι, Ευ. (2003). Πώς να ερμηνεύσουμε τα παιδικά σχέδια. Η κρυφή γλώσσα των παιδιών. Αθήνα: Καστανιώτη.

Βιγγόπουλος, Η. (1982-1983). Η τέχνη στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο: (Πρακτικές εφαρμογές και τεχνικές οδηγίες). Αθήνα: Δίπτυχο.

Cathy, A., Ξενάκη, Χρ., Παπαδοπούλου, Λ. & Αναγνωστοπούλου, Ν. (2009). Κατανοώντας τη ζωγραφική των παιδιών. Αθήνα : Ελληνικά Γράμματα.
Debienne, M-Cl. (1968). Le dessin chez l'enfant. Paris: PUF.

Epstein, Ann S., Τρίμη, Έλλη Α., Αυγουστίνου, Παρασκευή, Τρίμη, Έλλη Α. (2005). Εικαστικές τέχνες και μικρά παιδιά: ενισχύοντας τους μικρούς καλλιτέχνες. Αθήνα: Τυπωθήτω-Γιώργος Δαρδανος 

Goodnow, J., Κουλουμπή - Παπαπετροπούλου, Κ., Γεωργαντά, Α. (1988). Τα παιδιά σχεδιάζουν: εικόνα του χαρακτήρα και της πνευματικής τους ανάπτυξης. Αθήνα: Π. Κουτσουμπός.

Κακίση - Παναγοπούλου, Λ. (2004) .Τα χρώματα στη ζωγραφική παιδιών προσχολικής ηλικίας. Αθήνα: Διηνεκές

Κακίση - Παναγοπούλου, Λ. (2006). Και όμως ζωγραφίζουν: η ζωγραφική των παιδιών και ο κόσμος τους. Αθήνα: Συμμετρία.

Κάνιστρα, Μ. (1987). Η σύγχρονη εικαστική αγωγή στο σχολείο. Αθήνα: Σμιλη.

Κένετ Φρ. (1982). Γνωριμία με τη ζωγραφική: Παιδικός οδηγός / Κένετ Φράνσες, Τέρυ Μήσαμ · μτφρ. Σ. Ζαραμπούκα. Αθήνα: Ντουντούμη.

Κασσωτάκης, Μιχάλης Ι. (1979) Το παιδικό ιχνογράφημα. Αθήνα: [χ.ό.].

Μαγουλιώτης, Α. Ν. (1995). Αρχή του σχεδίου και μέσα έκφρασης. Αθήνα: Gutenberg.

Μουζάκης, Τ. (1983). Η ζωγραφική στα σχολεία : σύγχρονη θεματογραφική μέθοδος. Αθήνα: Βιβλία για Όλους.

Μουζάκης, Τ. (1984). Πως και γιατί ζωγραφίζουν τα παιδιά: Η ζωγραφική στα σχολεία.
Αθήνα: Βιβλία για όλους 

Μπέλλας, Θρ. (1996). Το ιχνογράφημα ως μέσο διαγνωστικό της προσωπικότητας. Αθήνα: Ηράκλειτος.

Μπέλλας, Θρ. (2000). Το ιχνογράφημα του παιδιού. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Ντε Μερεντιέ, Φλ. (1981). Το παιδικό σχέδιο. Μτφρ: Ψυχογυιός Δημήτρης. Αθήνα: Υποδομή.

Παπανικολάου, Ρ. (2006). Η Ζωγραφική στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό σχολείο. Θεσσαλονίκη: Μικρός Πρίγκηπας.

Τρούλης, Γ. (1991). Η αισθητική αγωγή του παιδιού: στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο. Μ. Αθήνα: Γρηγόρης.

                                                                                                                    Επιμέλεια: Δολιανίτη Αθηνά

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νοέμβριος ονομασίες

Ο μήνας Νοέμβριος πόρε το όνομά του από την λατινική λέξη novem = εννέα, γιατί ήταν ο 9ος μήνας του δεκάμηνου ρωμαϊκού ημερολογίου. Στο δικό μας, το γρηγοριανό ημερολόγιο, είναι ο ενδέκατος μήνας και τελευταίος μήνας του φθινοπώρου. Ερμηνεία: Βροχάρης από τις συχνές βροχές Ανακατωμένος, από τις άστατες καιρικές συνθήκες Σκιγιάτης ή Χαμένος, από τις περισσότερες ώρες που κρατάει η νύχτα από την ημέρα και περιορίζει τις αγροτικές ώρες δουλειάς που χάνονται. Σπορίτης, από την σπορά των δημητριακών κι οσπρίων. Κρασομηνάς, επειδή είναι ο μήνας που ανοίγουν τα κρασιά. Μπρουμάρης, απο την μπρούμα, ομίχλη και Παχνιστής, από την πάχνη που δημιουργείται τα πρωϊνά από το κρύο και την υγρασία. ΠΗΓΕΣ: http://www.sansimera.gr/articles/500/187 http://www.libver.gr/%CE%BD%CE%BF%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%BF-%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%AC%CF%82-%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%87%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%BF-%CE%BC%CE%B5/ http://www.mati...

Ξεκινάμε στο νηπιαγωγείο!!!

 Δραστηριότητες για την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο Ο Σεπτέμβριος είναι πολύ σημαντικός μήνας για την προσαρμογή των μαθητών στο πρώτο σχολικό περιβάλλον, αλλά και των παιδιών που φοίτησαν στον παιδικό σταθμό, μιας και το νηπιαγωγείο είναι σχολείο με περισσότερες απαιτήσεις και διαφορετική δομή από τους παιδικούς σταθμούς. Πέραν από τα παιχνίδια προσαρμογής, συζήτηση των σχολικών κανόνων και την γνωριμία με το χώρο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές, στο άρθρο προτείνονται κάποιες ιδέες για φύλλα εργασίας που συνοδεύουν όλα τα παραπάνω.  Κλασική εργασία της πρώτης εβδομάδας του νηπιαγωγείου είναι να ζητήσουμε  από τους μαθητές μας να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους. Αυτή η εργασία μπορεί να δίνεται και ανά τρίμηνο, σαν δείκτης προόδου της γραφής και εικαστικής δραστηριότητας. Το "σχολείο των ζώων" είναι ομαδική εργασία με αφορμηση από το σχετικό παραμύθι.  Ξεχωρίζω το αρχικό γράμμα του ονόματος μου.  Η εργασία είναι χειρόγραφη από τη νηπιαγωγό.  Μια ενα...

Οκτώβριος

O Οκτώβριος έχει πάρει το όνομά του από την λατινική λέξη Octo=οκτώ, γιατί ήταν ο όγδοος μήνας του ρωμαϊκού ημερολογίου. Στο γρηγοριανό ημερολόγιο είναι ο δέκατος μήνας και έχει 31 ημέρες. Ερμηνεία: Βροχάρης, για τις ευεργετικές για τα φυτά βροχές του. Σποριάς ή Σπαρτός, για την σπορά των σιτηρών και το φύτεμα των λαχανικών. Μπρουμάρης, δηλαδή ομιχλώδης, σκοτεινός. Παχνιστής, από την πάχνη που καλύπτει τους αγρούς. Μικρό καλοκαιράκι, λόγω των καλών ηλιόλουστων ημερών του, που επιτρέπει τις αγροτικές εργασίες. ΠΗΓΕΣ: http://www.sansimera.gr/articles/500/186 http://users.sch.gr/vaxtsavanis/oktobrios.html http://www.matia.gr/7/71/7106/7106_2_10.html Στο youtube στη λίστα μου θα βρείτε τραγούδια των Παντελή Θαλασσινού και Ορφέα Περίδη για τον Οκτώβριο. - Διαβάσαμε την ιστορία "Η φαντασία του Οκτωβρίου" από το βιβλίο "Τα παιδιά του Φθινοπώρου" της Λότη Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε πιο πού από την ιστορία : - Κάναμε χειροτεχνία ...