Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σαλιγκάρι

 Τώρα το φθινόπωρο που έχουμε τα πρωτοβρόχια μιλάμε για το σαλιγκάρι! Αυτό το μικρό ζωάκι που ανήκει στα μαλάκια, δεν έχει κόκκαλα αλλά έχει κέλυφος ή όστρακο που το προστατεύει και είναι το σπίτι του. Λέγεται αλλιώς κοχλίας, σάλιαγκας, χοχλιός στην Κρήτη και καράολος στην Κύπρο. Όταν έχει ζέστη μαζεύεται στο καβούκι του και μπορεί να πέσει και σε νάρκη χωρίς να πιει νερό για μήνες! Αγαπά και βγαίνει με την υγρασία πχ όταν βρέχει. Τρώει χορταράκια και μικρούς βλαστούς.

Το σώμα τους βγάζει υγρό σαν σάλιο,  που το ονομάζουμε βλέννα και με την βοήθεια αυτού μπορεί να σέρνεται, καθώς δεν περπατάει! Στο κεφάλι τους έχουν 4 κεραίες που μεγαλώνουν και μικραίνουν!!! Οι 2 μεγαλύτερες από αυτές είναι μάτια και οι άλλες 2οι μικρότερες τα βοηθάνε να μυρίζουν. Κάθε σαλιγκάρι ζει ως 15 χρόνια. Όταν δύο σαλιγκάρια αγαπηθούν, κάνουν έως και 85 αβγά!!! Τα οποία γεννιούνται μετά από 2 έως 4 εβδομάδες.*

Αφού μάθαμε για τα σαλιγκάρια είδαμε κάποια είδη σε φωτογραφία και τα περιγράψαμε ως προς το σχήμα τους,  το χρώμα:





Εδώ https://www.flickr.com/photos/95158551@N04/16052548016/ θα δείτε μια πολύ ωραία φωτογραφία ενός σαλιγκαριού που κοιτάει μια πασχαλίτσα και μπορεί να γίνει αφορμή για συζήτηση και ανάπτυξη γλώσσας, ρωτώντας τα παιδιά "Τι μπορεί να λένε τα δύο ζωάκια μεταξύ τους" 


Η πρώτη μας κατασκευή είναι να κόψουν σαλιγκάρι από κανσόν χαρτί! Το σώμα σχεδιάζεται με καφέ χαρτόνια και το κέλυφος από ότι χρώα θέλετε! Εμείς διαλέξαμε κίτρινο,   πορτοκαλί και ροζ. Τις κεραίας τις κάναμε από σύρμα πίπας:




Διαβάσαμε το παραμύθι 'Ο Άρης το σαλιγκάρι' που υπάρχει και σαν αφήγηση στο youtube ΕΔΩ για όποιον δεν το έχει στη βιβλιοθήκη του και ζωγράφισαν ότι τους άρεσε πιο πολύ από την ιστορία.

Φτιάξαμε και σαλιγκάρι με μπαλάκια καφέ, πορτοκαλί, κίτρινο γκοφρέ:


Πατρόν






Δώσαμε προγραφικές ασκήσεις με βάση το σχήμα του σαλιγκαριού, από το http://emathima.gr Νο 9 και 10 φύλλα εργασίας!

Διαβάζουμε και το παραμύθι "Ράκης ο σαλιγκαράκης" και δίνουμε φύλλο εργασίας: Αν συναντούσες κι εσύ την νεράιδα που συνάντησε ο Ράκης σε τι θα ήθελες να σε μεταμορφώσει και γιατί;


 



Βικιπαίδεια

Μια υπέροχη φθινοπωρινή κατασκευή είναι ένα σαλιγκάρι φτιαγμένο από χρησιμοποιημένη πλαστελίνη, ξέρετε όταν παίζουν μέρες τα παιδιά και έχει πάρει αυτό το "ωραίο" γκρι χρώμα, που το πετάμε και βάζουμε καινούρια. Να λοιπόν που μπορούμε να κάνουμε κι ανακύκλωση, κατασκευάζοντας σχέδια από πλαστελίνη και στην προκειμένη περίπτωση με λίγες πολύχρωμες χάντρες, να πετύχουμε μια πολύ ωραία κατασκευή από τα χεράκια τους! Ταυτόχρονα, είναι μια πολύ καλή άσκηση λεπτής κινητικότητας.
Παρεπιπτόντως, η εικόνα που εγώ ανεβάζω ως σαλιγκάρι στην πραγματικότητα είναι ένα ψάρι, αλλά επειδή μοιάζει πολύ με σαλιγκάρι γιαυτό την προτείνω!!!

Και αν κανείς θέλει να εμπνευστεί παραπάνω, ας περιηγηθεί στον σύνδεσμο

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νοέμβριος ονομασίες

Ο μήνας Νοέμβριος πόρε το όνομά του από την λατινική λέξη novem = εννέα, γιατί ήταν ο 9ος μήνας του δεκάμηνου ρωμαϊκού ημερολογίου. Στο δικό μας, το γρηγοριανό ημερολόγιο, είναι ο ενδέκατος μήνας και τελευταίος μήνας του φθινοπώρου. Ερμηνεία: Βροχάρης από τις συχνές βροχές Ανακατωμένος, από τις άστατες καιρικές συνθήκες Σκιγιάτης ή Χαμένος, από τις περισσότερες ώρες που κρατάει η νύχτα από την ημέρα και περιορίζει τις αγροτικές ώρες δουλειάς που χάνονται. Σπορίτης, από την σπορά των δημητριακών κι οσπρίων. Κρασομηνάς, επειδή είναι ο μήνας που ανοίγουν τα κρασιά. Μπρουμάρης, απο την μπρούμα, ομίχλη και Παχνιστής, από την πάχνη που δημιουργείται τα πρωϊνά από το κρύο και την υγρασία. ΠΗΓΕΣ: http://www.sansimera.gr/articles/500/187 http://www.libver.gr/%CE%BD%CE%BF%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%BF-%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%AC%CF%82-%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%87%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%BF-%CE%BC%CE%B5/ http://www.mati

Ξεκινάμε στο νηπιαγωγείο!!!

 Δραστηριότητες για την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο Ο Σεπτέμβριος είναι πολύ σημαντικός μήνας για την προσαρμογή των μαθητών στο πρώτο σχολικό περιβάλλον, αλλά και των παιδιών που φοίτησαν στον παιδικό σταθμό, μιας και το νηπιαγωγείο είναι σχολείο με περισσότερες απαιτήσεις και διαφορετική δομή από τους παιδικούς σταθμούς. Πέραν από τα παιχνίδια προσαρμογής, συζήτηση των σχολικών κανόνων και την γνωριμία με το χώρο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές, στο άρθρο προτείνονται κάποιες ιδέες για φύλλα εργασίας που συνοδεύουν όλα τα παραπάνω.  Κλασική εργασία της πρώτης εβδομάδας του νηπιαγωγείου είναι να ζητήσουμε  από τους μαθητές μας να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους. Αυτή η εργασία μπορεί να δίνεται και ανά τρίμηνο, σαν δείκτης προόδου της γραφής και εικαστικής δραστηριότητας. Το "σχολείο των ζώων" είναι ομαδική εργασία με αφορμηση από το σχετικό παραμύθι.  Ξεχωρίζω το αρχικό γράμμα του ονόματος μου.  Η εργασία είναι χειρόγραφη από τη νηπιαγωγό.  Μια εναλλακτική ιδέα για ν

Μάρτιος

Ο Μάρτιος, ο 1ος μήνας της Άνοιξης και ο 3ος όλου του χρόνου, σύμφωνα  με το Γρηγοριανό ηερολόγιο. Στο αρχαίο αττικό ημερολόγιο αντιστοιχεί με το μισό του 8ου μήνα Ανθεστηρίωνα και το 1ο μισό του Ελαφηβολιώνα, ενώ στο αρχαίο ρωμαϊκό ημερολόγιο ήταν ο 1ος μήνας του χρόνου! Έχει πάρει το όνομά του από τον θεό του πολέμου Mars (Άρης) κι έχει 31 ημέρες! Κανονικά η άνοιξη μπαίνει το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου και στην ελληνική λαογραφία έχουμε το έθιμο της χελιδόνας ! Βαγγελιώτης: από τον εορτασμό του Ευαγγελισμού Της Θεοτόκου Γδάρτης- Πεντάγνωμος: λόγω των καιρικών φαινομένων Φυτευτής: θεωρείται καταλληλότερος μήνας για να φυτεύουμε δένδρα Πουλιαντέρης: τα πουλιά έρχονται στη χώρα μας για να αναπαραχθούν Τραγούδια για τον Μάρτιο: Μάρτιος- Ορφέας Περίδης Τα κάλαντα του Μάρτη     Τα κάλαντα του Μάρτη 2 Να η άνοιξη- Παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου