Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Είπαν για μένα οι συμμαθητές μου....

 Η εικαστική εργασία που προέκυψε στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων είναι πρωτότυπη και πήρε αυτή τη μορφή κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. ο τομέας που διαλέξαμε φέτος ήταν Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα. 

Ήθελα να βρω μια δραστηριότητα που να τονίζει τον αλληλοσεβασμό και την διαφορετικότητα. Σκέφτηκα να πουν όλοι τα καλά χαρακτηριστικά των συμμαθητών τους. Ένας λόγος ήταν να αποσπάσω την προσοχή τους από τα στοιχεία που τους εκνευρίζουν στους άλλους και τσακώνονται, μιας και στις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι μεγάλο θέμα να μάθουν να διαχειρίζονται χωρίς εντάσεις τις μεταξύ τους διαφορές και συγκρούσεις. Και μεγάλο ζήτημα της κοινωνίας μας ολόκληρης, που δεν έχει συνηθίσει να ασχολείται με τις καλές πρακτικές και την θετικότητα. Αφού λοιπόν τονίσαμε το γεγονός ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί και δεν μοιάζουμε, όχι μόνο ως προς τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά, αλλά και ως προς τον χαρακτήρα μας, δύσκολη έννοια αλλά εξηγούμε με παραδείγματα, προτείνουμε στα παιδιά να σκεφτούν τι καλό έχει το κάθε ένα παιδί ξεχωριστά. Φυσικά αυτή η δραστηριότητα δεν θα πραγματοποιηθεί σε μια ημέρα. Μπορεί να πάρει όσο χρειαστεί η ομάδα να κατανοήσει τις έννοιες του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας, μέσα από παραμύθια, θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο και όποιες άλλες δραστηριότητες είναι πρόσφορες.

Όταν ήμασταν έτοιμοι ξεκίνησε η καταγραφή των καλών χαρακτηριστικών των παιδιών από τους συμμαθητές τους. Επίσης, αυτή η δραστηριότητα κράτησε πολλές εβδομάδες, γιατί δεν έγινε σε καθημερινή βάση και τα παιδιά χρειάστηκαν χρόνο να εκφραστούν. Παρατηρήθηκε ότι όσοι ήταν σε αναμονή μέχρι να έρθει η σειρά τους, είχαν μια φοβερή ανυπομονησία να ακούσουν τι θα πουν οι συμμαθητές τους! Ήταν μια φοβερή ένεση αυτοπεποίθησης για τα παιδιά και σίγουρα θα μπορούσε να ενταχθεί και σε άλλους τομείς, όπως η αγωγή υγείας με την αγωγή συναισθημάτων, αυτοεκτίμηση και άλλους τομείς του αναλυτικού  προγράμματος, αλλά και των εργαστηρίων δεξιοτητων. 

Αυτή η δουλειά ξεκίνησε γύρω στον Οκτώβριο ή Νοέμβριο, δε θυμάμαι καλά, αλλά περατώθηκε το καλοκαίρι... Και ο λόγος είναι, αφού βέβαια η καταγραφή των καλών χαρακτηρισμών έγινε στο πλαίσιο ενός μήνα ας πούμε, αναρωτιόμουν όλο αυτό το διάστημα πως να το κάνω μια εικαστική εργασία, ώστε να φαίνονται τα λόγια πάνω σε ένα καδράκι. Μάιο ήρθε η θεία επιφοίτηση! Θα φτιάξω την προσωπογραφία του κάθε παιδιού και γύρω του τα λόγια!!! Άργησα αλλά είχα καταλήξει σε μια ιδέα που πολύ με ξεσήκωνε και παρόλο που ο Μάιος μήνας είναι δύσκολος κι απαιτητικός μήνας, λόγω των προβών για την καλοκαιρινή γιορτή και των καλοκαιρινών κατασκευών των παιδιών, πόσο μάλλον αν αναλαμβάνεις το σύνολο της τάξης 45 λεπτά πριν το σχόλασμα του πρωινού τμήματος!!!

Για να προκύψει η προσωπογραφία, τράβηξα φωτογραφία κάθε παιδί, τις πέρασα στον υπολογιστή της τάξης, εκτύπωσα ασπρόμαυρες μόνο το πρόσωπο και μετά προσπάθησα να κάνω το περίγραμμα σε άλλο χαρτί Α4 και ένα- ένα παιδί ζωγράφισε με νερομπογιές το πρόσωπο και τα μαλλιά του. Φυσικά έφτιαξα με μίξη χρωμάτων τα χρώματα που χρειάστηκα και με ξυλομπογιές μπορεί να έκανα μια παρέμβαση σκίασης , ώστε να βγουν πιο αληθινά. Μετά, επειδή στο 45λεπτο μπορείς να τελειώσεις το πολύ 3 παιδιά και χρειάζεται τα υπόλοιπα παιδιά να είναι απασχολημένα, ώστε να δώσεις απόλυτη προσοχή στο κάθε παιδί που ζωγραφίζει, αποφάσισα να κάνω τη ζωή μου πιο εύκολη και χρησιμοποίησα ένα πρόγραμμα από το διαδίκτυο που μετατρέπει τις φωτογραφίες σε σκίτσο δωρεάν, το https://sketchmypic.com/, αλλά υπάρχουν σίγουρα και πολλά άλλα που μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει. Οι ήδη εκτυπωμένες φωτογραφίες που περίσσεψαν, φυσικά ανακυκλώθηκαν κι έγιναν μια άλλη ευφάνταστη καλοκαιρινή εργασία, όπως θα δείτε στην φώτο. 

Εύχομαι η ιδέα αυτή να εμπνεύσει κι άλλους συνάδελφους. Τα παιδιά, αλλά και οι γονείς τους, ξετρελάθηκαν με το αποτέλεσμα. Εμένα, με συγκίνησε πολύ και θεωρώ ότι είναι η καλύτερη εργασία που έκανα ποτέ σαν νηπιαγωγός. Είναι κάτι που θα μείνει για όλη τους τη ζωή - πολλοί γονείς θα την βάλουν σε κορνίζα- κι επιπλέον θα τους ακολουθούν για όλη τους τη ζωή τα καλά λόγια των συμμαθητών τους, τι καλύτερο για την ψυχολογία τους και την αυτοεκτίμησή τους... 

Κάποια δείγματα σχετικά:


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νοέμβριος ονομασίες

Ο μήνας Νοέμβριος πόρε το όνομά του από την λατινική λέξη novem = εννέα, γιατί ήταν ο 9ος μήνας του δεκάμηνου ρωμαϊκού ημερολογίου. Στο δικό μας, το γρηγοριανό ημερολόγιο, είναι ο ενδέκατος μήνας και τελευταίος μήνας του φθινοπώρου. Ερμηνεία: Βροχάρης από τις συχνές βροχές Ανακατωμένος, από τις άστατες καιρικές συνθήκες Σκιγιάτης ή Χαμένος, από τις περισσότερες ώρες που κρατάει η νύχτα από την ημέρα και περιορίζει τις αγροτικές ώρες δουλειάς που χάνονται. Σπορίτης, από την σπορά των δημητριακών κι οσπρίων. Κρασομηνάς, επειδή είναι ο μήνας που ανοίγουν τα κρασιά. Μπρουμάρης, απο την μπρούμα, ομίχλη και Παχνιστής, από την πάχνη που δημιουργείται τα πρωϊνά από το κρύο και την υγρασία. ΠΗΓΕΣ: http://www.sansimera.gr/articles/500/187 http://www.libver.gr/%CE%BD%CE%BF%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%BF-%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%AC%CF%82-%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%87%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%BF-%CE%BC%CE%B5/ http://www.mati

Ξεκινάμε στο νηπιαγωγείο!!!

 Δραστηριότητες για την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο Ο Σεπτέμβριος είναι πολύ σημαντικός μήνας για την προσαρμογή των μαθητών στο πρώτο σχολικό περιβάλλον, αλλά και των παιδιών που φοίτησαν στον παιδικό σταθμό, μιας και το νηπιαγωγείο είναι σχολείο με περισσότερες απαιτήσεις και διαφορετική δομή από τους παιδικούς σταθμούς. Πέραν από τα παιχνίδια προσαρμογής, συζήτηση των σχολικών κανόνων και την γνωριμία με το χώρο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές, στο άρθρο προτείνονται κάποιες ιδέες για φύλλα εργασίας που συνοδεύουν όλα τα παραπάνω.  Κλασική εργασία της πρώτης εβδομάδας του νηπιαγωγείου είναι να ζητήσουμε  από τους μαθητές μας να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους. Αυτή η εργασία μπορεί να δίνεται και ανά τρίμηνο, σαν δείκτης προόδου της γραφής και εικαστικής δραστηριότητας. Το "σχολείο των ζώων" είναι ομαδική εργασία με αφορμηση από το σχετικό παραμύθι.  Ξεχωρίζω το αρχικό γράμμα του ονόματος μου.  Η εργασία είναι χειρόγραφη από τη νηπιαγωγό.  Μια εναλλακτική ιδέα για ν

Μάρτιος

Ο Μάρτιος, ο 1ος μήνας της Άνοιξης και ο 3ος όλου του χρόνου, σύμφωνα  με το Γρηγοριανό ηερολόγιο. Στο αρχαίο αττικό ημερολόγιο αντιστοιχεί με το μισό του 8ου μήνα Ανθεστηρίωνα και το 1ο μισό του Ελαφηβολιώνα, ενώ στο αρχαίο ρωμαϊκό ημερολόγιο ήταν ο 1ος μήνας του χρόνου! Έχει πάρει το όνομά του από τον θεό του πολέμου Mars (Άρης) κι έχει 31 ημέρες! Κανονικά η άνοιξη μπαίνει το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου και στην ελληνική λαογραφία έχουμε το έθιμο της χελιδόνας ! Βαγγελιώτης: από τον εορτασμό του Ευαγγελισμού Της Θεοτόκου Γδάρτης- Πεντάγνωμος: λόγω των καιρικών φαινομένων Φυτευτής: θεωρείται καταλληλότερος μήνας για να φυτεύουμε δένδρα Πουλιαντέρης: τα πουλιά έρχονται στη χώρα μας για να αναπαραχθούν Τραγούδια για τον Μάρτιο: Μάρτιος- Ορφέας Περίδης Τα κάλαντα του Μάρτη     Τα κάλαντα του Μάρτη 2 Να η άνοιξη- Παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου